Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / / Marketing automation software | CRMontzorgt

Marketing automation software | CRMontzorgt

Als online ondernemer kan het niet zijn dat je nog nooit van email marketing hebt gehoord. De term bestaat namelijk al een tijdje. Maar veel MKB ondernemers hebben nog niet de kracht van email marketing ontdekt. Ik hoop dat na het lezen van deze tekst daar verandering in komt.

Sharing is caring

Openingstijden

Maandag 10:00 - 18:00
Dinsdag 10:00 - 18:00
Woensdag 10:00 - 18:00
Donderdag 10:00 - 18:00
Vrijdag 10:00 - 18:00
Zaterdag Via mobiel
Zondag Via mobiel

Adres

Straat 12Melkhof
Postcode 2613 KA
Stad Delft
Telefoon 06 – 145 351 32
Email [email protected]
Website Emailmarketing uitbesteden
SocialMedia
Diensten Software consultant | CRM consultant | Marketing automation consultant |

Als online ondernemer kan het niet zijn dat je nog nooit van email marketing hebt gehoord. De term bestaat namelijk al een tijdje. Maar veel MKB ondernemers hebben nog niet de kracht van email marketing ontdekt. Ik hoop dat na het lezen van deze tekst daar verandering in komt. Email marketing is namelijk een van de goedkoopste en best converterende manieren om producten en diensten te vermarkten onder een vertrouwde klantenbasis.

De kracht van email marketing

De kracht van email marketing ligt in het feit dat je begint met het opbouwen van een relatie met je contacten. Het opbouwen van een relatie? Ja zeker! Ga maar eens bij jezelf na, heb jij ooit iets gekocht, in een winkel, van een persoon of in een webshop waar je geen goed gevoel bij had? Het antwoord op deze vraag is in 100% van de gevallen nee. Voordat je ook maar overweeg om als consument of bedrijf een product te kopen of een dienst af te nemen bij een bedrijf moet je daar een goed gevoel over hebben. Het bedrijf moet een goede naam hebben, of duidelijk hebben gemaakt dat ze kwaliteit leveren. Met de persoon moet je een klik hebben, vergelijkbare normen en waarden hebben of op zijn minst door één deur kunnen om iets van hem of haar te kopen. En uiteraard moet het product of de dienst die je overweeg te kopen aan bepaalde maatstaven voldoen. En dit is precies wat je met email marketing op een hele efficiënte manier kun overbrengen op je potentiële klanten

De effectiviteit van email marketing

Email marketing is om meerdere redenen zo effectief, hier zet ik ze even voor je op een rijtje:

● Het is zeer kosten efficiënt

● Je kunt heel persoonlijk grote groepen mensen bereiken

● Daarom is email marketing erg tijd efficiënt

● En het heeft een van de beste conversie ratio’s van alle marketing methoden

Dat zijn een paar brutale statements die ik daar maak, en ik zal hieronder verder uitleggen wat daar achter zit, lees dus snel verder.

Kosten efficiënt

Email marketing is zeer kosten efficiënt in vergelijking met andere vormen van marketing. Dit komt mede omdat de kosten voor de software meestijgen met het aantal contacten dat je in het account hebt. Hoe je in het begin een paar tientjes betaald, kan dit doorstijgen naar een paar honderd euro wanneer je lijst een aantal keren verdubbeld is in grootte. En dat is hartstikke logisch want hoe groter je contactenlijst hoe hoger de verdiensten zijn die je er uit krijgt. Dit zorgt ervoor dat in tegenstelling tot adverteren op Google of sociale media zoals LinkedIn deze vorm van marketing ook voor bedrijven haalbaar is met een klein marketing budget.

Bulk maar toch persoonlijk

Vaak word gedacht dat zodra je iets in bulk gaat doen, zoals het in bulk uitsturen van e-mails, het persoonlijke tintje ervan af gaat. Met email marketing is dat gelukkig niet het geval. De software verzameld allerlei informatie van je contactpersonen tijdens het inschrijven, en dit wordt constant bijgewerkt door alle acties die een contact uitvoert. Of natuurlijk door de extra vragen die jij je contacten voorlegt. En al deze informatie is te verwerken in de e-mails die je verstuurd. Zo kun je in 1 keer 10, 100 of 1000+ e-mails versturen terwijl in iedere email het contact met de voornaam word aangesproken, zijn woonplaats word benoemd en als je zakelijk mailt bijvoorbeeld ook de bedrijfsnaam. En dit geld natuurlijk voor alle informatie die je hebt. Op deze manier kan bulk toch heel persoonlijk zijn en heeft de ontvangende persoon vaak helemaal niet in de gaten dat jij dezelfde mail tegelijk naar zo veel anderen hebt verzonden.

Tijd efficiënt

Email marketing is door deze bulk functionaliteit zeer tijd efficiënt. Of je nu een mail opstelt om naar 1 of naar 1000 contacten te sturen je bent even lang bezig met het schrijven hiervan. Hieruit kun je dus opmaken dat, hoe groter je lijst is hoe efficiënter je bent. Daarbij komt dat tegenwoordig email marketing software ook de mogelijkheid heeft om processen te automatiseren. De volgende keer dat iemand dus een download aanvraagt hoef je die dus niet meer met de hand te versturen. Dit bespaar jouw zeeën met tijd en verbeterd ook nog eens de service naar je klanten.

Betere conversie ratio's vind je niet

Omdat je begint met het opbouwen van een relatie met je contacten voordat je ook maar denkt aan verkopen kunnen de conversie ratio’s ongelofelijk hoog zijn. Een conversieratio van 30% is hierbij geen uitzondering. Ja je leest het goed, er zijn email marketeers die email lijsten hebben waarvan, zodra zij een product aanbieden 30% van de lijst direct hun product aanschaft. Stel jezelf dat eens voor. Als je een lijst hebt met zulke trouwe contacten, die helemaal achter jou en je producten of diensten staan. Als dat niet garant staat voor succes weet ik het ook niet meer.

Voor wie is email marketing

Email marketing is voor bijna alle branches inzetbaar. Voor B2C bedrijven die via een webshop fysieke producten verkopen, maar ook online leerplatformen hebben hier heel veel baad bij. Wanneer je een community wilt opbouwen van mensen die passie hebben voor… vul zelf maar in, is dit een van de goedkoopste manieren om in contact te blijven met je volgers. En zo kan ik nog wel meer B2C voorbeelden noemen. Maar ook voor B2B bedrijven die producten of diensten verkopen is email marketing een ideale manier om onder de aandacht te blijven van potentiële klanten. En zelfs een van de meest efficiënte methoden om nog koude lead op te warmen voor bijvoorbeeld telefonische acquisitie. Ik ben nog nooit een branche tegen gekomen die achteraf niet de voordelen gemerkt heeft van het toevoegen van email marketing aan hun marketing uitingen.

Waarom gaat het dan toch wel eens fout?

Dit klinkt natuurlijk helemaal geweldig, maar waar komen dan die negatieve verhalen over email marketing vandaan? Dat komt omdat ondernemers “het er even bij denken te doen”. Email marketing lijkt zo simpel, maar er zit heel wat meer achter dan simpelweg een email schrijven en deze versturen. Je hebt een strategie nodig om contactgegevens te verzamelen. En als je deze eenmaal hebt hoe stel je jezelf en je bedrijf dan voor? En hoe creëer je uit al je verzamelde contacten een trouwe volging die 100% geloofd in wat je doet? En dan heb ik het nog niet eens gehad over de technische settings die een goede bezorgkwaliteit garanderen. Gebrek aan de boven genoemde kennis ligt aan de grondslag van de meeste gefaalde email marketing avonturen. En dat is heel begrijpelijk, iedereen heeft natuurlijk zijn expertise. Maar hoe kun je er dan voor zorgen dat jouw email marketing avontuur wel een succes word? Heel simpel, maak gebruik van een expert.

Email marketing bij Emailmarketing Manager

Emailmarketing Manager heeft precies om deze rede, speciaal voor het MKB segment, een email marketing service in het leven groepen die ondernemers helpt om van hun email marketing avontuur een succes te maken. Of je nu alleen graag wilt dat de software word geïnstalleerd zodat je zeker weet dat alles goed ingesteld staat. Met de juiste technische settings, passende email templates en ga zo maar door. Of voor diegene die helemaal geen omkijken meer willen hebben naar hun email marketing. Emailmarketing Manager heeft een passende oplossing. Wil je na het lezen van deze tekst direct het avontuur induiken en jouw marketing activiteiten aanvullen met email marketing, neem dan vrijblijven contact op.